Pagina's

dinsdag 3 juni 2014

Oscar Vankesbeeck Stadion

Mechelen, België

7 April 2012, Derde Klasse
Koninklijke Racing Club Mechelen vs Hoogstraten VV 3-1
600 Toeschouwers



Achter de huizen duiken de lichtmasten van D'n Racing op.

De antieke hoofdtribune torent boven de andere tribunes uit.

Garageboxen onder de korte zijde.

De loketten van het uitvak.

De hoofdingang van Oscar Vankesbeeck.

Nostalgie!

Deze VIP-parkeerplaats is voor de spelers.

Voor dit bouwwerk ben ik gekomen.

Rondom het veld terracing.

En dan deze tribune die er bovenuit steekt.

Ik heb me vergist met het Kick Off tijdstip dus ben veel te vroeg, alles is nog uitgestorven.


Aan de overkant het uitvak.

Op de achtergrond de bekende Mechelse toren.

Op de korte zijde een buffervak.

De hoofdsteward komt vragen of ik wellicht voor de bezoekers uit Hoogstraten kom. Wanneer ik aangeef voor de monumentale tribune te komen, biedt hij me direct een rondleiding aan. Waar een wil is, is een weg!

Hier zitten de wisselspelers.

De catacomben.

Met de tijdmachine bereiken we de bestuurskamer.




Hier worden de persconferenties gegeven.

Racing speelt al jaren in de schaduw van KV, maar slaagde er het vorige seizoen in wel om kampioen te worden in de Vierde Klasse. Aan het eind van seizoen 2011/2012 staan ze stevig in de middenmoot.

Een dranklokaal vol bekers en andere souvenirs.

De entree van het stadion.

De voorgevel mag er ook wezen.

Dan even de korte zijde op om wat fotootjes van de hoofdtribune te maken.


 



Dan komt er eindelijk leven in de brouwerij.


Tijd om de tribune te beklimmen.



De awayfans zien Hoogstraten al na 7 seconden op voorsprong komen.

Zo'n 600 toeschouwers bij de wedstrijd die er voor D'n Racing al niet meer toe doet.


Topploeg Hoogstraten wordt uiteindelijk met 3-1 verslagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten